CFR Călători capturat de propriii angajați: un haos între tablete și fraude
Într-un scenariu care întrece orice imaginație, 21 de controlori de tren ai CFR Călători sunt acum puși sub control judiciar, acuzați de abuz în serviciu, delapidare și alte rețete clasice ale corupției „de sistem”. Procurorii și-au văzut în sfârșit răspunsul după descinderi în București și alte orașe, unde s-au perindat acte false și bilete „magice”. Fără pic de rușine, acești gardieni ai trenurilor au accesat ilegale baze de date, transformând infrastructura feroviară într-un business paralel al bunului plac.
O strategie bine calculată pentru un tun masiv
Greu de crezut? Nimeni nu și-ar fi închipuit că tabletele oferite de CFR și timpul de lucru ar deveni arme în mâinile acestor controlori. Aceștia nu doar că blocau locurile în vagoane pe care nici măcar nu le deserveau, dar sabotau și sistemele oficiale de vânzare a biletelor, creând refuzuri la case, automate și online. Deci, în loc de călătorii disponibile pentru public, aveam schemă de „doi bani” pusă la cale de cei responsabili să mențină ordinea și accesibilitatea.
Falsuri cu greutate: bilete gratuite emise pentru „fantome”
În tabăra celor care fac legea după bunul plac, au părăsit orice simț al răspunderii pe termen lung. Între 2022 și 2023, însoțitorii și controlorii s-au întrecut în a emite bilete gratuite pentru elevi „fantomatici”. Însă, în realitate, aceasta nu a fost decât masca perfectă pentru a oferi bilete unor necunoscuți care nu plăteau nici măcar firimituri. Sigur, situațiile lunare arătau altceva: mii de elevi călătoriseră… în cifre, nu în trenuri!
Un abuz de proporții susținut de neglijența sistemului
Din toate aceste manevre, statul și-a primit, evident, partea dezamăgirii financiare. Ministerul Transporturilor a devenit ținta perfectă pentru actorii corupți ai CFR Călători, care au manipulat datele suficiente cât să îmbrobodească autoritățile. Deconturile false, raportările mincinoase și falsurile informatice construiesc un puzzle grotesc ce arată cât de vulnerabile sunt instituțiile publice la trucuri ieftine, dar devastatoare.
Conducerea nu este vizată: o excepție suspectă?
În mod surprinzător, acest scandal de proporții nu pare să atingă conducerea CFR sau alte entități strategice din Ministerul Transporturilor. Vom putea afla vreodată dacă lanțul neglijenței și al complicității urcă mai sus? Sau va rămâne cazul celor „mici și simpli”? În orice caz, structura putredă din temelii rămâne un avertisment clar că până și cele mai esențiale servicii sunt victimele lăcomiei și neimplicării.








